måndag 15 september 2014

Tröja med mönstermix


 Tröjan med mönstermix är färdig. Jag valde att sticka mönster bara på bakstycket, kanske för att jag inte gillar  att se mig själv i spegeln med så mycket mönster på. Men det kanske är en vanesak. Precis som det blivit lite av en vanesak att endast bära svart/vitt/grått  i mönster. Här borde jag våga mer! 

Garnet är  också en mix; en blandning av tunna trådar i lin, bomull och silke. Långa trådar på baksidan har undvikits  genom att de båda mönster jag har mixat aldrig har mer än fem maskor mellan färgbyten.




Bak började jag med en invikt kant i avvikande färg, på varannan nål innan mönstret började och alla nålar sattes i arbete.


7 kommentarer:

  1. Another beautiful design, Pamela. I love the contrast color backing at the hem.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fint! Och så himla snyggt med den gula kanten! Gult som accentfärg är ju genialt!

    SvaraRadera
  3. Fantastico mix di disegni! Amo la tua fantasia! Fulvia

    SvaraRadera
  4. Stor blandning av mönster! Jag älskar din fantasi! Fulvia

    SvaraRadera
  5. Som vanligt - en kreativitet som får ens hjärnkontor att vilja hämta lite mer från den högra halvan, haha! Jättesnygg tröja. Funderar mer och mer på att införskaffa DAK, men tycker jag har så mycket att lära mig om 940:an först. Ta mig tiden att leka lite mer...

    SvaraRadera
  6. Tack alla! Jag blir så glad och uppiggad av era kommentarer :)

    SvaraRadera