fredag 4 november 2011

Färgväxlade berg

Det är svårt att klara sig utan en färgväxlare. Till min nya maskin saknades den, men nu har jag köpt en begagnad på EBay och fått den levererad till dörren. 30 pund fick jag ge plus lite mindre i frakt och i och inget saknades i lådan utom manualen men den kopplade på sig ändå. Första försöket blev oväntat tredimensionellt, det blev berg. Kanske inte så dumt ändå - det är inte helt lätt att skapa flerfägstuck varken med hålkort eller i DesignaKnit. Väldigt ofta blir jag irriterad på programmet men det händer också att det överraskar positivt. Modeller ritar jag hellre för hand, däremot gillar jag resultaten från ytmönsterdelen. Nästa vecka ska jag ner till Värnamo och köra maskinstickning med eleverna på Textilakademin, hoppas maskinerna håller!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för hjälpen och ditt tålamod i veckan! Det har varit otroligt roligt, sjutton vet om det inte står en stickmaskin på julklappslistan trots allt... :) Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Amanda! Jag sitter på tåget hem, lite trött men mest inspirerad efter de intensiva dagarna med er. Imponerad av att du och de andra lärde er så fort! Kram

    SvaraRadera