torsdag 20 maj 2021

Lilla blomman

 

Lilla blomman är ett spetsmönster som passar på mycket. Tror inte att jag är först med att hitta på det, det är såpass enkelt att det säkert redan finns. För mig är det i alla fall nytt och kommer till användning i den här lilla kollektionen inför sommaren. Jag har använt det på en liten babybody, en omlottkofta, en liten, liten topp och en likadan fast i vuxenstorlek. Och en sjal. Alla i lin, några med inblandning med bomull. På följande bild har jag glesat ut mönstret genom att sticka 10 varv slätstickning mot normala 2 mellan varje blomma. 










4 kommentarer:

  1. Vilken jättetrevlig top. En sån vill jag också ha. Jag måste komma mej för att sticka en sån åt mej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Bibbi! Kör på bara, den här är lättstickad. Och lite hål piggar upp!

      Radera
  2. i love both styles. think i could tackle the big size as i am practicing short rows on raglens as per your sweater :)

    SvaraRadera
  3. Thank’s Neki! Give it a go and good luck!

    SvaraRadera