lördag 11 februari 2012

Brioche



Som omväxling håler jag stickor i händerna, testar Brioche, en metod att sticka patent i två färger, som jag sett lite här och där på sista tiden. Fram och baksida blir randiga i var sin färg.


Måste erkänna att det inte var helt enkelt att begripa sig på det här sticksättet. Skrivna instruktioner har jag väldigt svårt att förstå, oavsett språk. Bilder och filmer gör det lite lättare och Instuktionsvideon på engelska är bra, men det för mig obekanta sättet att hålla i stickorna gör det krångligt. Det var först när jag tittade på den här beskrivningen på patentstickad halsduk som det lossnade. Hur man gör med flera färger och kanter kunde jag sedan testa mig fram till lösningar på. Nu stundar större projekt i den här metoden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar