tisdag 19 juni 2012

Fågelmannen



På besök i min barndomsstad Arvika noterar jag att Fågelmannen fått en fin stickad mudd om armen.  Utsmyckningen ändrar inte skulpturens utstrålning, den förstärker bara det rebelliska uttrycket lite.  
Jag minns när Fågelmannen var ny i stan och blev grundligt utskälld. Det mest anskrämliga man sett sades det och vad skulle den egentligen föreställa , både fågel och människa i ett, helt obegriplig och bara ful. Med tiden blev Fågelmannen folkkär, jag vet inte riktigt hur det gick till, men idag är den helt i fas med tiden.


4 kommentarer:

  1. ...kände på mig att du är från Värmland. Även mitt hemland...

    SvaraRadera
  2. Det har jag missat. Äntligen lite stickgraffiti i Arvika!

    SvaraRadera
  3. Jodå, både Värmland och stickgraffiti hör till mina favoriter!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag heter Britta Staake och är journalist på Värmlands Folkblad. Jag skulle vilja komma i kontakt med någon i Värmland som håller på med stickgraffiti. Känner ni någon lämplig för ett reportage?

    SvaraRadera