onsdag 11 november 2020

Till butiken: overall, tröja med ok och en liten kofta.


Lite stickat till småbarn. Jag återvänder till modeller jag stickat till barnbarnen och stickar dem igen, lite varierade. Nu handlar det om att hitta någon slags produktionslinje för att se om jag kan sälja det jag stickar. Prissättningen är ett dilemma. Känns inte rimligt att ta lika mycket betalt för ett litet plagg som för ett till en vuxen, samtidigt är det nästan lika mycket jobb, bara lite mindre garn som går åt. 











 

2 kommentarer:

  1. Bibbi Öst Det kan jag tänka mej, att prissättningen inte är lätt. Om priset är lågt, är det ju inte stor mening med att hålla på. För mej är det en omöjlighet att sticka till försäljning, för jag tar alldeles för lång tid på mej.

    SvaraRadera
  2. Tack för din förståelse Bibbi. Det går inte att få någon lönsamhet att tala om, särskilt inte om man räknar in krånglande maskiner och skötseln av dem, felberäkningar, garn som går av och så vidare...

    SvaraRadera