torsdag 30 juni 2022

Ränder möter mönster


Det är roligt och ganska enkelt att kombinera ränder med mönster i skipteknik som jag har gjort i de här topparna. Eftersom partierna i skip blir något kortare har jag testat att placera dem strategiskt; mitt fram blir lite kortare än sidorna på framstycket. På bakstycket har jag placerat dem i sidorna, just där brukar ändå stickat material hänga ner sig lite och nu motverkas det. Mitt bak blir bakstycket lite längre för där är det bara ränder.
Modellerna är för övrigt enkla raka stycken med sneddade axlar som jag stickar med förkortade varv. Liten icord runt halsringningen fullbordar det hela. Garn i bomull/lin.



 

3 kommentarer:

  1. these are cool too,but being a blue person the others speak to me.

    SvaraRadera
  2. Thank’s Neki. I’m more of a blue person myself too, in more than one meaning.

    SvaraRadera
  3. Intressant, kul och väldigt snyggt!

    SvaraRadera