tisdag 25 april 2023

Hm, experiment.....





Tja, experimenterar gör jag alltid mellan varven. Här är några av mina senaste;

Ovan, test att stanna släden  och byta plats på de två färgerna under tiden man stickar platinstickning. Rätsidan på översta bilden och avigsidan på den undre. Resultatet känns väldigt rent och användbart i ett plagg. När jag får tid. 

Under, test att sticka tvåfärgad ribbstickning. Stickade detta på SilverReed med resårbädd som jag upplever är lite krångligare att ställa in så att den stickar tuck två varv i taget. Jag har alltså testat 2x2 resår här, det är det som är gjejen,  1x1 resår är enklare. Detta experiment måste utvecklas mer. 



Under, experiment med platinstickning på SilverReed med resårbädd, alla nålar i bruk på ribbern men bara några på huvudbädden. Lite då och då, har jag slumpmässigt flyttat maskorna mellan nålarna på huvudbädden. Oväntat snabbstickat, men det går trögt att dra släden i den här tekniken. Utvecklingspotential, absolut!
Underst, lite racking.




 

2 kommentarer: