lördag 27 april 2013

Förvillande hål




Hål över tre nålar på stickmaskinen  är det runt om oket på den här tröjan (ska beskriva exakt hur jag gör dem någon gång). Konstigt nog ser hålen ut att vara placerade med ganska jämna mellanrum, men faktum är att jag har gjort dem med nästan 20 nålars mellan nertill och så gradvis minskat mellanrummen så det är knappt 10 maskor mellan hålen vid halsringningen. Märklig synvilla! Är det för att det är raglanskärning det blir så?

Jag har stickat den av garnet jag köpte i Istanbul, ett väldigt behagligt garn som måhända är någon slags träfiber eller så är det till och med silke. Fick ingen riktig klarhet i det på plats och det var egentligen alldeles för billigt för att vara äkta vara. Hursomhelst väldigt lättstickat.



2 kommentarer:

  1. Trevlig tröja, tycker jag. Hur känns garnet mot kroppen?

    SvaraRadera
  2. Tack Bibbi! Garnet känns väldigt behagligt att bära, men det luktar inte som silke ska, så jag är tveksam. Nu ska jag bara virka en kant som håller ihop lite den lite nertill.

    SvaraRadera