söndag 23 mars 2014

Loppis, stickning och balett




Man hinner med mycket trevligt på en helg i Göteborg. Dottern guidar gärna till de bästa loppisarna så jag börjar med de fynden;
 -En psykedeliskt mönstrad sidenklänning som jag tror kan vara 60-tal (Ser fram mot rätt tillfälle att våga ha den )
- Ett urval fina spetsar, användbara i kommande projekt?
- Två koner mercericerat bomullsgarn i bleka toner som nog kan bli fint ihop med någon av spetsarna. 



"Stora Garnhelgen" på Frilagret, dragplåstret som gjorde att jag åkte ner just denna helgen;  stickning, fika och föreläsning i inspirerande miljö



 "Spirit", en balettföreställning på Operan blev det på lördagskvällen. Jag har knappt sett  balett förut och hade just inga förväntningar, men den här försetällningen gjorde mig stum av beundran. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar