onsdag 16 januari 2019

Kofta i rost



 Kofta i rost, spetsstickad i orange med en svart tråd mot undersidan,  i metoden som kallas platinstickning. Kombinationen ger helheten en bränd lite smutsig ton, som jag tycker är tilltalande. Jag har använt två trådar orange (av en i ull, en i bomull) och en svart tråd i lin.
Spetsmönstret som jag hittat på är det sista av de jag beskriver i det här inlägget. Mönstret har jag glesat ut mer och mer uppåt på koftan, helt enkelt genom att öka antalet varv med vanlig släde mellan varven med spets. Knapparna är i keramik, en gång fyndade under en resa till Tjeckien.





4 kommentarer:

  1. Deilig kofta. Jeg liker fargen rost og så fint med svart tråd mot undersidan.
    Mønstret er veldig fint... og knapper passer perfekt.
    Hilsen fra Viola
    God år 2019 for deg.

    SvaraRadera
  2. Tack - vad roligt att du gilla koftan Viola. Hoppas du också får ett bra år 2019!

    SvaraRadera
  3. very cool. love the color melange.
    i have been recently exploring turning patterns from my ribber techniques booklet into graphics via im2track.knitting fun with my brother 940. your pattern schematics don't look chinese to me anymore! thanks for the inspiration.

    SvaraRadera
  4. Great and excellent cardigan design . Your color combinations is really awesome. Thanks for such a good items.

    SvaraRadera