onsdag 7 juli 2021

I butiken


I butiken Arvika Konsthantverk kan man hitta mig ganska ofta i sommar. Som medlem i hantverksföreningen ingår det att stå i bakom disken där, främst på sommaren och inför julen. Det är en anrik liten butik, som firar hundraårsjubileum nästa år 2022. Den är fullproppad med fantastisk keramik, konst, smide, arbeten i trä, glas, näver och mycket mera. Ja, och så all textil,  ett stort sortiment från Klässbols linneväveri till exempel.

 För mig som växte upp i Arvika är butiken ett välkänt ställe. Mina föräldrar hade begränsade ekonomiska resurser men ändå var det självklart att man gick dit när det skulle satsas på kvalitet. Min mor köpte handdukar, gardiner och fina tröjor i växtfärgat garn, handmaskinstickade i unik design. Så jag lärde mig tidigt att det finns stickmaskiner.

Nu får jag själv lägga mina alster i butiken och det känns förstås högtidligt och väldigt trevligt. Kan inte skryta med någon strykande åtgång hittills, men det kan kanske lätta lite när folk börjar röra på sig mer.  





2 kommentarer:

  1. Thank you Neki! It’s such a nice little shop. I’m so happy to participate in it. Wish you could visit🤗

    SvaraRadera