fredag 11 november 2022

Konsthantverkare på Värmlands Museum

 


Jag bloggar inte leka frekvent nu för tiden, men stickar det gör jag, till och med på museum!
 Värmlands museum i Karlstad har en utställning om och med oss medlemmar i Arvika Konsthantverk, nu från oktober till januari. Under helgerna besätts utställningen med en levande konsthantverkare som arbetar i verkstäderna de byggt upp där. Tyvärr bara en åt gången, men trevligt är det.


Vid utställningens entré sitter bilder från ingångarna till våra verkliga verkstäder. Tur att de andra har det så pittoreskt. Själv bor jag i lägenhet som också fungerar som verkstad.





I höst har jag  experimenterat med rutigt. Rutigt i kombination med förkortade varv är ingen lätt sak att bemästra. Perfekt blir det inte, men kul att testa ett tag. Här på mössor, men tröjor är på gång.





Baskermössor i tuck innebär lite mindre utmaning. Ofta kör jag en teknik eller typ av mönster eller modell i perioder. 








6 kommentarer:

  1. Trevliga mössor du gjort. Men jag förstår inte hur tucken kan se riktig ut med förkortade varv.

    SvaraRadera
  2. Haha Bibbi, den ser inte riktig ut om man granskar mössorna noga. Men tuckmönster är intrikata och lurar ögat.

    SvaraRadera
  3. lovely work keep on blogging please. on an aside i think that inside every scandinavian there's a little red house ( ̄ω ̄ )

    SvaraRadera
  4. You are such a lovely follower Neki, and Bibbi to of course. You keep me going😘
    And little red houses’ yes I love them😀

    SvaraRadera
  5. Jag ör så glad att jag hittat din blogg, otroligt inspirerande för mej som ny maskinstickare!

    SvaraRadera
  6. Kul att höra - Välkommen till maskinstickningens underbara värld.

    SvaraRadera