torsdag 4 juli 2013

Skottland och Orkney



Har inlett sommarledigheten med en resa till norra Skottland och Orkneyöarna. Det finns platser där som är helt sagolika, särskilt om man överser med kalla vindar. Själv gillar jag att bli riktigt genomblåst ibland, även sommartid. 

Så mycket stickrelaterat såg jag inte till; bara några små garnbutiker och inget garn hamnade i packningen. Men jag kommer inte heller att behöva så mycket material  närmaste tiden - resten av sommaren ska till stor del tillbringas norrut i Sverige, det stundar bröllop för dottern där uppe och mycket ska fixas runt det. Men jag har fotograferat lite grejer som jag inte visat förut och kommer också att lägga ut lite idéer på framtida stickprojekt.  

Bilden ovan är från en strand utanför Durness nära Skottlands nordvästra spets.


Stromness, en fridfull liten stad på Orkneyöarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar